27رمضان ،بانوان دامغانی بر اساس رسمی 500 ساله،برای
برآورده شدن حاجات به مسجدکهن تاریخانه می روند
وکیسه های کوچک رنگی می دوزندو درون آن را
تعدادی سکه یابرنج قرارمی دهند و این
کیسه راتا 27ماه مبارک رمضان سال آینده نگه می دارند .
وبانوانی که حاجت سال پیش آنها برآورده
شده،سال بعدهنگام کیسه دوزی،نان وشیرینی
بین سایربانوان تقسیم می کنندتاهنگام افطاراستفاده کنند.
یکی ازدلایلی که این آیین دراین مسجدبرگزارمی شود؛
به گفته ی قدیمی هااین است که هنگامی که
امام رضا (ع) ازدامغان عبورمی کرده است،دراین
مسجدنمازخوانده و این مکان ازقداست
خاصی برخورداراست.
تعدادی ازاعضای دختر نوجوان مرکز
شماره یک دامغان هم با هدف آشنایی
با این مراسم آیینی وسنتی و قرار گرفتن در آن
فضای معنوی با مربیان خود دراین مراسم شرکت کردند .
تازه اونهم باشکلات وشیرینی،آخه مربی وبچه ها هم
جزو اون کسانی بودند که حاجت رواشده بودند ...




جای همه ی دوستان خالی
کیسه های رنگی آرزوی های شما هم مستجاب ....
دامغان 1...
ما را در سایت دامغان 1 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 256